Monday

NATALIJA Ž. ŽIVKOVIĆ

Natalija Ž. Živković (1982, Beograd) je pesnikinja i video autorka, koja prepliće oblasti književnosti i videa.

Zbirka poezije „U aorti mog srca“ nagrađena je (prvom) „Nagradom Risto Ratković za mlade autore“, u konkurenciji zemalja ex-Yu regiona. Dva izdanja zbirke: izdanje festivala "Ratkovićeve večeri poezije", Bijelo Polje (CG), 2010; izdanje kuće "Pešić i sinovi", Beograd, 2011.

Autorka je video omnibusa „Video V. Poezija“, sedam kratkih filmova zasnovanih na pesmama iz zbirke „U aorti mog srca“. Filmovi su prikazivani na filmskim i književnim festivalima u Srbiji, Crnoj Gori, Hrvatskoj i BiH, kao i na RTV 1, RTV Plus i RTV Vranje. Nagrade za omnibus: prva nagrada za poetski film “Osećajna braća” (“Letnji bioskop”, Bački Petrovac, 2011); treća nagrada za poetski film "Nauka o ulici" ("Zimski bioskop", Bački Petrovac, 2010).

Više puta finalistkinja nekoliko festivala mladih pesnika u konkurenciji regiona nekadašnje Jugoslavije. Uži izbor za nagradu „Mladi Dis“. Poezija dizajnirana na regionalnom konkursu "Reč u prostoru" (SKC Bg). Dramski komad „Smrt i život Aleksandra Puškina“ izveden u Ruskom domu, Bgd. Objavila elektronski roman za tinejdžere „Putujuće pozorište Genijalci“.

Objavljivana u književnim časopisima, zbornicima i antologiji.




Tri pesme iz zbirke “U aorti mog srca” Natalije Ž. Živković, nagrađene regionalnom ex-Ju “Nagradom Risto Ratković za mlade autore” (izdanja: izdanje festivala "Ratkovićeve večeri poezije", “Centar za delatnosti kulture Vojislav Bulatović-Strunjo”, Bijelo Polje, 2010; izdanje kuće "Pešić i sinovi", Beograd, 2011).



Zašto mi rušiš Sneška?

Zašto mi rušiš Sneška?

Napravila sam ga od prirodnog snega

Donela sam lonac

probušen zarđao

I šargarepu što će je

pojesti veverice

Stavila sam mu privremenu metlu

Nek čisti deo dvorišta

oko sebe. I

drvca kao lice

što su ih grickale veverice

Zašto mi rušiš mog Sneška?

Za njega

pohabala sam rukavice

Idi u drugo dvorište bez snega

ako već ne voliš Sneška

***

U dvorištu starom. Deca. Po studeni

prave Sneška. U

nedogled

Snežnovlasa deca.

Od Beloga

podižu Sneška

Blista

Da li ti se čini

da na ovoj slici

ne ličim na sebe?

-pitala je


Na slici nosila je

jaknu sa reverom

Osmehivala se jarko

kao za reklamu


A rever se osmehivao

kao za reverski plakat


A ljudi u pozadini osmehivali se

kao tek isplaćeni mitingaši


A u njenom oku beše

odraz fotografa


Imao je


šešir u obliku činele

višebojne helanke

stablo

i mrežu za leptire


I bio je potpuno običan

jer nije bio s njom na slici


-Ličiš - rekoh

- ti si u potpunosti.


Čovek mog života

Im’o je ’rapav glas

Prekriv`o je glavu kabanicom

dole je iš’o go

On je bio čovek mog života

Baš ga za sve briga!


Kazala sam mu otvoreno:

-Ti si čovek mog života!


A on reče: - Baš me kabanica

zabole!


Da, to beše on. Takav mu je stil...


Dok je hodao

dok je trčao

niz pokretne stepenice

uz nepokretne stepenice

taj čovek s kabanicom

čovek s kabanicom na glavi

ja sam ga pratila ja sam jurila

sa pedalom u kosi

zarđalom

koja se vrtela kao uragan

i urlala iz petnih žila:

-Evo mene,

života tvog žene!

On je bežao kao raspomamljeni manijak

A ljudi oko nas su vrištali


Hah,

i kladim se u šest pedala zarđalih

da mu se
do ludila svi
đa

moj način udvaranja.


No comments:

Post a Comment