Wednesday

MILAN RAKULJ

Милан Ракуљ рођен је у Ливну 5.12.1985. Борави у Гламочу до 1995. године, након које живи у Бањалуци, гдје је и данас апсолвент Филолошког факултета на одсјеку за српски језик и књижевност. "Бранково коло", прошле године, објављује му књигу поезије "Глуви путник". Књига бива награђена угледном наградом "Стражилово" за најбољи пјеснички првенац написан на српском језику 2010-е године.


Глуви путник


Узалуд ми се уносиш у лице

обесхрабрујући гласу разума

ја сам класични модел скитнице

неименовани чувар локалног друма,

пусти ме да владам улицама

у мом скромном кружном путовању,

да пркосим затвореним границама,

далеком свијету и новом свитању,

да громове хватам зубима,

да ми кишница брише име,

да умрем у сопственим мислима

и да васкрснем у туђим,пусти ме,

немој да причаш, више не чујем

савјете за манипулацију мог хода,

не желим да слушам, сад путујем

гдје год ме може понијети слобода:

у јефтине љубавне промоције,

у мрачне буџаке влажних соба,

у кафанску буку прљаве провинције,

у паклено тиху атмосферу гроба;

напуштам те моја здрава памети

што би ме коштала обичног живота,

тачке с најмање бодова на мети,

несрећне кугле седмичног лота;

из пробисвјета ограниченог покрета,

из мртваца ког ништа не боли,

из птице скраћеног лета,

изаћи ће дух који путује и воли.


No comments:

Post a Comment