Thursday

MARIJA GAJIC

MARIJA GAJIĆ (1972, Beograd, Srbija); Diplomirana psihološkinja, pozorišna rediteljka i performerka.
Osnivačica i direktorka kreativne platforme i agencije „Magic Agency“ - Pozorište nežnosti.

Pozorišna facilitatorka, autor i rediteljka predstava/performansa: „Njen tajni život“, “Love so True – Ljubav, tako istinita”, “Ko je kralj VIP-ja?”, Ljubavna Afera Sunca i Meseca, Strast i ubice strasti, Budi svoja u slobodno vreme, Ni ja ne volim šargerepu, ali je ipak jedem!, Ne gledaj – učestvuj!,
Dečje predstave (dramaturg, ko-rediteljka i glumica) – Od ljubavi se lepša i Budi to što jesi.


OBJAVLJENE KNJIGE

Priručnik za vođenje radionica participativne drame i kreiranje interaktivnih pozorišnih predstava“ – Formaat, Workplace for Participative Drama,
K
njiga poezije «Poslednji ostaci poezije...»,
Knjiga poezije „Njen tajni život“.



KOLIKO TE BOLI ŽIVOT


rekli su mi nemoj da pokazuješ ruke

i rekli su mi nemoj da savijaš kosu

plavu i kovrdžavu

rekli su mi

užasni se preda mnom

rasplači se

zaboli

rekli su mi

budi vila

budi noć

budi istina

rekli su mi

nemoj joj govoriti da je šizofrena

jer najzad zaista

zar je uopšte važno

prosto je voli

tome služe prijatelji

rekli su mi

ona je srcojedac

piše u knjigama o tome

rekli su mi

on je ostavio i drugu ženu

nikad nije tu

ali je i dalje genije

rekla sam ja

to je izbor koji svi mi pravimo

ili tačnije

sve mi

žene umetnice

koje vole umetnike

rekli su mi

da ne znaju gde živiš

i da ćeš me nazvati

i rekli su mi biće ok ako se vidimo

a ja sam vrisnula u noć

gledala hemingveja

koji se ubio neke tamo 61

samo zato što nije oprostio

onoj koju je voleo

rekli su mi

neka nema veze

oni što kao kapiraju život

rekli su mi

oni idu i žive

oni su savršeni

oni žive lako

i život ih miluje

ja im ne pripadam

oni ne razumeju

zato takve stvari pričaju

shvatate li stvorovi nemogući

da ću umreti ako ga sretnem

i da ću umreti ako ga ne sretnem

shvatate li stvorovi nemoćni

da je on sve

sve

i da je jebeno ništa

shvatate li stvorovi čudni

koliko me ljubavi budi ujutru

i koliko mržnje uspavljuje noću

shvatate li išta od toga

vi savršeni

što živite?

a nije ni bitno

ja ni ne želim da vi shvatite

svejedno mi je

sasvim mi je svejedno

ja želim da on shvati

da on priđe

da on oseti

koliko ga boli život?

koliko ga boli.



BLIZANAC


moj blizanac je tamo

tamo tamo tamo

on nije ovde

dok pijem vino usred noći

i pitam se dokle kada koliko

ovo polje

moj blizanac moj autizam

živi daleko od mene

ovde živim samo ja

neka nepoznata

plave kose

kao jutro pred prvi maj

kao prasetina

dizelaši i srbija

spržena

kao podmuklo telo

posle nuklearne katastrofe

moj blizanac je sada tamo

i ja nemam kome da virsnem u usta

o bože

spasi me!



SUMANUTOST


u noćima dok piješ

ja mislim kako me voliš

ujutru trezan

setiš se

da možda ne

u noćima dok piješ

ja mislim kako sam nežna

ujutru

ne razgovaramo

puno

vozimo bicikle niz reku

i svako na svoj način

vari

našu sumanutu ljubav



NE VREDI DA POLUDIM


možda ne bi bilo loše poludeti

da li bi mi bilo lakše tamo

bojim se svesti

o bojim se svesti

tih momenata lucidnosti

kada ću sve znati

mislim da nema jačeg bola

zato neću poludeti

treba mi razum

da svakog dana

iznova i iznova

na silu

preživim

dan

i čak na momente da poverujem

da sam ponekad srećna

ne baš srećna

ali onako kao

obična

i to je mnogo

mnogo više

no što bih luda umela.



NASA ĆERKA


naša ćerka

neće imati slomljeno srce

nikada

naša ćerka

neće biti to što nije

nikada

naša ćerka

neće pohađati kurseve

neće urlati

i neće misliti

da nije dovoljno dobra

naša ćerka neće biti

ni ti

ni ja

i nikada neće imati slomljeno

srce

ako neko pokuša

da ga slomi

zadaviću ga na mestu

svojim majčinskim zubima.

Kćeri moja

bićeš kraljica ljubavi

i potpuni otpadnik

od ljubavnih sranja.


No comments:

Post a Comment