Monday

NENAD PETROVIC

Nenad Petrovic, rodjen 17.12.1983. Odrastao u Mladenovcu sad zivim u Beogradu.
Zavrsio Visu Tehnicku skolu za Industrijski menadzment, nezaposlen.





Druskan


Duboka je noc
Siguran sam da je bar par
Sati proslo od ponoci.
Na poljani sam iza kuce.
Prethodno sam uzeo asov
Iz podruma.
Kisa koja je sipila do
Malopre, sad lije,
Lije kao da odozgo
Prosipaju ceo poveci
Bazen na mene;
Mrtav, ne znam koliko
Vec dugo.blato svuda
Unaokolo.
Desna ruka mi je na
Boku, dok levom drzim
Asov.
Saginjem se I potapsem
Starog druskana tri puta
Po glavi. Uzdisem duboko
Spremaju ci se za tezak
Rad. Seva. Uzimam asov,
Iskezim se I sa velikim
Zamahom tresnem ga o zemlju.
Hteo sam da cujem tup
Udarac, ali je zagrmelo.
Rugam se smrti placuci.
Vetar nanosi kisu
Na moje lice koja se mesa
Sa suzama. Zmurim I glavu
Dizem ka nebu. Kriknuo sam
Tako jako da vise ni jednom
Nije zagrmelo. Sad sam ja
Grmeo.
Poceo sam da kopam rupu
Kao lud, brzo, duboko…
Sav sam mokar, zemlja natopljena
Vodom, ali ne otezava
Kopanje. Pogledam starog
Druskana. Skdiam mokru
Majicu sa sebe I pokrijem
Ga da se ne prehladi.
“jos samo malo “-kazem mu.
Vetar me dobro siba,
Ali ja ne posustajem
Rupa je iskopana.
Gledam oko sebe;
Nigde nikog, poljance prazno
Samo moj druskan I ja.
Podizem ga , potapsem po
Glavi: “cao”. Bacim ga u
Raku . zatrpavam . kisa
U momentu prestaje,
Vetar vise ne brise
A ja zavrsih zatrpavanje.
Skocio sam par puta na
Gomilu zemlje iznad psa
Da poravnam. Poslednji
Doskok nije bio na noge,
Vec na dupe. Zabolelo me je.
Noc je.
Tisina.
Blato.
Sam sam.
Sedeci na zatrpanom psu
Polako se zagledam u daljinu,
Pa u nebo: nista ovo nema
Smisla. Krecem u kucu I
Secam se druskanovog krika
Od pre oko sat vremena
Kad je bio zv I setao
Ulicom, kad su ga kola
Udarila.




Ginsberg


Otvorio sam oci. Gledao naokolo.
Lezao sam u svom krevetu, koji mi je mali.
Noge mi udaraju u ivicu, na jednoj strani, dok
Na drugoj strani udara glava u drugu ivicu.
Zahvalio sam se u sebi krevetu sto me je trpeo 12 sati
Dok sam spavao. On mi se poklonio I rekao: “I drugi put.”
U sobi je tv od pre 15 godina. Trebalo bi da ga ukljucim
Po starom, dobrom, zahvalnom obicaju, da bi me razbudio.
Ali ne…
Ustajem…
Na noge I iz iznosene kineske pidzame ulazim u trenerku…
Donji, zatim gornji deo, I odlazim na umivanje.
Nema vode…pokusavam da je pustim ponovo,
Ovaj put hladnu-nema ni hladne.
To sam tako mirno primio k sebi I svom srcu-da sam
Samog sebe iznenadio.
U kupatilu se gledam u ogledalo-‘lep sam’ pomislio sam
Kad sam ovako otekao od spavanja-to jos samo moja majka
Misli.
Imam jedan disk koji slusam cesto. Na njemu su vivaldijeva
Godisnja doba-I trenutno mi je u glavi peta numera-neki deo zime.
Odzvanja mi u glavi od sinocnjeg slusanja.
Potrebu ni za kakvom nuzdom nisam imao-pa sam izasao iz wc-a
Vrata sam ostavio otvorena. Sjajno su buljila za mnom, a ja se
Kako sam rasejan, setih pocetka ove godine I januara kad sam i-
Mao devojku M.M. I kad smo se rastali na Zarkovu. Cekali smo
Bus na istoj stanici, posle setnje…ona za banovo brdo, neki broj, ja za
Vidikovac drugi broj…I secam se kad smo se rastali kako sam bio tuzan,
Jer sam slutio kraj, kraj veze, kako gubim nju, a ja tesko podnosim gubitak,
Ali nije moglo drugacije, izgleda, jer onaj gore- nesto mi smera-lose…
Sedoh za kompjuter I stisnuh dugme na monitoru I kucistu da se
Upali. To traje dugo jer je napajanje neko mizerno, kao sto je I moja
Sreca, kako kaze moj brat.
Dok se kompjuter palio I podizao sistem, jedan golub slete na ogradu moje terase.
Gledao sam ga I setio se ginsberga-ne znam kako I sto ali ginsberga, ginsberga se setih.
Sad sam vec proveravao postu, na netu, dok su selindzer I dzek London cekali da
Budu zavrseni sa citanjem na istom stolu , na kom je I kompjuter.
Pomirisao sam simora-uvod, I pustio Vivaldija-zimu…




Odušak


Jedan ceo dan pripreme,
Bio je petak.
Isao sam u skolu
Zvali su me posle skole na neki sport,
Ali ne…
Ja sam se spremao.
Za vece
Za punoletstvo druga
Za pijanku.
Pred polazak nisam jeo
Ustvari,
Rekao bih da nisam jeo od jutra
Kisa je pljustala
Mrak je bio
Vreme za polazak se priblizilo
I ja krenuh sa drustvancem na slavlje
Nisam imao kisobran,
Pa sam bio skroz mokar kad sam usao
U lokal gde je ortak slavio
Bili smo medju prvima.
S vrata sam potrazio sank I
Za sankom pice-votku
Bez limuna, bez vode,
Bez icega
Najbolje bi bilo da je imao cist alkohol.
Sto jace to bolje.
Samo sam hteo da budem pijan,
I to brzo
Prva, druga , treca votka
Tako do dvanaest,
Za dvanaest minuta
Na prazan stomak I praznu dusu
Nisam mogao da podnesem sebe treznog
To osecanje koje me je gonilo
Hteo sam da ne znam za sebe
I posle dvanaeste sam zabrljavio
Uveliko
Neki ljudi okolo…
Neki ljudi okolo su se smejali
Neki gledali s podozrenjem,
Neki sazaljevali
Neki uperivali prst u mene
Neki ovo
Neki ono
posto vise nisam znao za sebe,
ovde je kraj




Pravoslavni navijači


Pre podne je,
U gradskom busu su.
Bus prolazi pored crkve
Oni se krste
I par reci promrmljaju sebi u bradu:
“boze pomozi!”
nastavljaju pricu
koliko prvi prica
toliko drugi cuti
a prvi sve vreme prica:
monolog,
a drugi sve vreme slusa:
dijalog
“brate , jebacemo im kevu”
“vidim li I jednog grobara veceras
ostace polomljenog nosa”
“tebra, Janko je uvaljao pet auta,
svih pet kupaca su ostali zajebani”
“tebra nek’ ide na njegovu cast”
“gde su mu dostojanstvo I moral”
I uvece pred polazak na derbi
Skuplja tri prsta
Iu pravoslavno-vernickom maniru
Dodiruje glavu stomak I ramena,
Prstima.
Ne zna Oce nas pa govori:
“boze pomozi”
“a sad palim na tekmu!”
pred tekmu se uradio:
pijan je
onaj sto ga je slusao u busu pre podne,
je sa njim,
takodje uradjen:
pijan I navaren.
Tu je I treci lik
Koji je pre podne, takodje,
Prolazio pored crkve, krstio se
A zatim se vratio u nju,
Zapalio par sveca I rekao:
“boze pomozi”
pokusavao je da cita bibliju
da se kultivise,
ali: ne ide mu , smara ga.
On ima noz u pripravnosti
I spreman je da ga upotrebi,
Ubedjen sam bez najmanjeg oklevanja
Na utakmici lome stolice
Ledjima okrenuti terenu skacu
I pevaju
“boze pomozi”
vicu, psuju, prete
sve u svemu sjajna zabava
utakmica je zavrsena,
krecu kuci:
“brate poraz”
“kako su nas nasi izdali”
“ja to nikad ne bih uradio svojima!”
“kakvo je to ponasanje”
stizu kuci
I prvi se krsti pred spavanje
Gledajuci u ikonu Svetog Save
Da bi mu on ukazao put I
Priblizio ga bogu
Prosao je jos jedan
Regularan derbi!




Trivia I alter ego


Lezim u sobi na krevetu,
Sa desne strane je prozor,
Na njemu se ukazuje jutro,
Ptice pevaju suncu koje izlazi.
Sa leve strane je tanki, gipsani zid
I ja sve cujem-pricaju…
Pricaju dugo, pricaju mnogo,
Pricaju svasta-ali mene ne zanima nista-
Ali sve cujem – ali ovo mi je nepodnosljivo
Otkad?-odavno; I svaki dan nova trivija…
‘gledaj ga samo kakav je neuredan,
Hoce li se ikad obrijati? Kako ga nije
Sramota da ide pocepan I smrdljiv medju ljude?
Sto se ne kupa?’ da,da,da u pravu si!
‘sta on misli sta je I ciji je? Kad ce da radi?
Sta ce da radi sa takvim stavom u zivotu?
Kad je pre izgubio élan I energiju tako mlad?
Da li ju je ikada imao?...bla, bla
Zasto se ne ugleda na brata? Bla, bla, bla
Sta cemo s njim? Bla, bla, bla, bla?’
U krevetu se okrecem na drugu stranu I pocinjem da slusam ptice,
Ali moji su isuvise glasni, a ptice lose pevaju kad oni pricaju
Ha ha ha- blizu sam ludila, nervnog sloma ili samoubistva,
Ali samo blizu, zato cu izaci napolje da ne bih bio isuvise blizu..
Ha ha ha-ne razumeju me, da li mogu s nekim da ostvarim realan
Odnos?ha ha ha- evo smejem se svojoj nevolji-znaci ludim.
Mislim-ostavite me samog da ne poludim, za razliku od ostalih
Izgleda da ludim kad sam u drustvu, treba mi samoca, promena,
Bar na kratko… pticice moje gde ste, pevajte,
pevajte glasno da vas cujem, samo vas mogu da slusam,
vi ste mi psihoterapija, moje pticice-spasicete me.
ko sam ja? Artur Dzanov? Ne, on je suvise zdrav,
Vinsent van gog? Ne, on je suvise kratko ziveo
Moj alter ego je neko, samo trenutno ne znam ko,
Ne mogu da se setim. Mozda Bukovski? Mozda.
Napolju sam I spasen sam, kako pticice sada samo lepo pevaju,
Kako pirka prolecni vetar, kako mi je samo lepo, kako
Se drvece njise, kako mi se misli roje, kako sam uzbudjen I groznicavo
Tumaram putevima kojima me misli nose I setih se iz skole :
Japanci zive da bi radili, amerikanci rade da bi ziveli.
Momentalno izvlacim pouku, moju milu pouku,
Poukicu koja me vraca u zivot: zivim da bih stvarao,
Ja sam japanac, ja zivim da bih stvarao, imam pouku, imam alter ego…
Ja sam japanac, sto vas volim japanci, sto volim moju skolu I svoj intelekt,
Hvala vam svima, hvala vam mnogo.
Treba mi da budem neko, jer sam ja niko, I ne zamerajte mi na nepopularizaciji trivie.

No comments:

Post a Comment