Thursday

MARIJA BOZIC

Marija Božić.
Živim i pišem.




Pesma


Kada si mi prvi put dodirnuo ruku
pomislila sam da mi se utroba cepa
da mi nešto oštro i toplo klizi niz stomak
pa sve do dole
zažmurila sam.
Jer, ponekad sam osetljivija nego obično
i sasvim sam
ni to što sam posle plakala kao kiša
nije pomoglo
da sperem strah sa sebe.
Žmurila sam dugo i mučno.
Volela bih da mogu da se razbacujem
osećanjima po sthovima,
ali istina je ta
da su moje misli sada samo slike
koje se gnezde u mojoj glavi
i da više ništa ne pamtim očima i ušima,
lako se uklapam u mrak i tišinu.



Pesma 2.


Metodom eliminacije
otklanjam osećanja u vezi sa tobom
dok mi ležiš u krilu i žmuriš,
u svojoj pustoši i zamišljenom skladu.
Daleko smo
i to je najduži put koji moram preći,
od tebe do mene.
(Merim rastojanje pomoću linija na dlanu).

A šta da sam ptica?
Možda bismo se sretali kao sad po parkovima
i ti bi mi bacao mrvice
i govorio mi kako sam srećna što imam krila.

Dan po dan vreme curi,
a mi ga merimo mislima.


Visoko, iznad dokova

Raspored linija na tvom dlanu
je raspored mesečevih mena
ceo svemir u tvojoj šaci,
a ja sam samo delić postojanja
što se vuče i kotrlja
po mapi tvoga lica.

Sanjam luke i brodove
tiho komešanje vode.
Visoko, iznad dokova
rudi se nebo.
Mi venemo kao lišće
i rađamo se kao trava
kap po kap san se polako budi.





Tog dana


Tog dana kad smo se rastali


nisam plakala čistila sam orahe majci za tortu.
Nisam plakala ni narednog
ni onog sledećeg
mi dan posle
uglavnom sam učila ili čitala neke časopise.

Tog dana kad smo se rastali
nisam imala sta da stavim u kutiju i zapečatim
spalim ili možda bacim u reku
ništa mi nisi poklonio
čak ni maleni cvet
ili papirić sa nekim stihom
CD s našim pesmama ili tvoju majcu.
Umesto toga slušala sam šuštanje kiše i
zamišljala da je sneg.

Tog dana kad smo se rastali
pronašla sam jednu našu sliku od pre par
meseci
dok još nismo bili zajedno
ali je bila mutna.

Od tog dana kad smo se rastali
nijedne zelene oči nisam dotakla
čak ni oko ponoći
kad se moje muze pretvaraju u zeleno
i kad jftino vino govori iz nas.




Beda poezije


Prostor između dva bića
je prostor između dve stene,
hladan i gord.
Ostalo je beda poezije.


***

Vredi li umreti zbog stiha
nakon pregršt ispevanih pesama.

***

Delim reci na pola jer ne umem da ih skupim u celinu
ustanem
legnem na pod prljav i hladan
zaplacem
s jedne strane lebde one koje mislim
a sa druge one koje umesto njih izgovorim.
Delim stvari na pola
imam pola kosulje i pola majce
pola olovke i pola hartije
i pola delim na pola
pola se vrti u krug
jer celina nema smisla.



No comments:

Post a Comment