Monday

ZORAN TRKLJA

Zoran Trklja

pesnik

Rođen je 1969. godine u Subotici na severu Jugoslavije. Odrastao je u Subotici i u Puli u Istri. Jednu burnu godinu proveo je u kiparskom gradu Limassolu.

Višestruki je otac.

Iako je Subotičanin u duši (jer je biti Subotičanin stanje duha), celog života želi da se vrati na more. To će jednog dana, sigurno, učiniti.

Piše pesme, pripovetke i prozu. Objavio je dve papirne i jednu digitalnu (trojezičnu) zbirku pesama. S engleskog jezika preveo je nekoliko romana, pripovedaka, intervjua i teorijskih tekstova.

Pesme, eseje, pripovetke i iznenadne filozofske izlive objavljuje u raznim umetničkim, književnim, alternativnim i propagandnim časopisima, antologijama, fanzinima, na webu, na zidovima vecea, po tramvajima i, uopšte, gde god mu dozvole.

Živi na rubu grada Beograda.

https://sites.google.com/site/poemszorantrklja/

procedura@blokovi.com


mrtav kapital

kad bi moji prijatelji znali

kakav sam ja neupotrebljiv čovek

kakvo besmisleno biće

zauvek oročen

mrtav

kapital

kad bi moji prijatelji znali

kakav sam ja promašen slučaj

ušlagirana konstanta

s rupom na mozgu

rođen samo zato

da budem

šonjo

kad bi moji prijatelji znali

kakav sam ja nepotreban element

kakvo strano telo

virus dosade

pijanac na karuselu

go kurac

od čoveka


svi mi

svi mi

sa starim kompjuterima

za dečijim pisaćim stolovima

zakopani starim pločama

i prašnjavim knjigama

svi mi

s lošim navikama

ubrizganim u kičmenu moždinu

što strano telo zovemo antimaterija

a u saobraćaju se ponašamo fraktalno

svi mi

izopšteni iz kruga uspešnih

naopako nasađeni

ukrivo srasli

na kriv kurac nabijeni

svi mi

nemoćno mudri

neambiciozno opsednuti hobijima

kopanjem po kontejnerima

i zapišavanjem tuđe sreće

svi mi

kojima je sve jasno

čak i moć keša

oholost i sebična sloboda

izgubljeni uplašeni

kukavički hrabri


čovek

još uvek nisam čovek

sa ugaslom iskrom u oku

nisam se još predao

mada ni sâm ne znam zašto

još uvek nisam čovek

koji zna šta hoće

nisam još gospodin

mada ni sâm ne znam zašto

još uvek nisam čovek

koji je načisto sa sobom

tih i miran u zavetrini

mada ni sâm ne znam zašto

još uvek sam čovek

na prašnjavom drumu

zagledan u blještavo sunce

mada ni sâm ne znam zašto


utišavanje

dok se zrikavci deru

a mačke napaljeno vrište

dok vozači maltretiraju sirene

i glasne žice

dok komšija VELIKIM SLOVIMA

mazi svoju penzionersku ljubav

dok bas odjekuje iz raspadnutog kabrioleta

dok megafonom zahtevaju

sekundarne sirovine

i posetu cirkusu

dok majke viču na svoju decu

dok deca viču na svoje majke

dok reklame probijaju zvučni zid

dok se izlasci pretvaraju

u dranje u uho bližnjeg svog

dok ni dan ne mogu podneti

bez slušalica

dok se prava i blagotvorna muzika

predaje pod napadom glasnog nestrpljenja

polako

zaranjam

i slušam ribe


NEĆU

NEĆU

da slušam kojekakve majke

što horoskopom pune svoje promašene živote

NEĆU

da gde god da se okrenem

ugledam plavuše učaurene u džipovima

kako klize preko našeg đubrišta

NEĆU

da pristojno ćutim

klimam glavom i glasam za lopove

NEĆU

da podilazim vaspitačicama

ovisnim o zdravku čoliću

lošim časopisima

i jeftinoj kozmetici

NEĆU

da mi vikend bude oltar

pred kojim ću kleknuti

pijan i drogiran

NEĆU

da ležem u krevet

trezan i svestan svega

NEĆU

da se naša ljubav pretvori

u kompromisnu naviku

koja će nas koštati

sreće

NEĆU

da se predam ugodnoj osrednjosti

finoj prašini buržoazije

dok okolo padaju glave

NEĆU

da se osmehujem

svakoj budali koja maše pesnicom

NEĆU

da mi uragan poštedi kuću

da mi poplava ne pokvasi gaće

da mi zemljotres ne padne na glavu

NEĆU

da ovaj život bude

automatsko

popunjavanje obrazaca

NEĆU


kišobran

primetio sam kad je zastala

pogledala me

još jednom razmislila

još jednom se uverila

da ne vredi

da ako kiša ne pada

bašta mora da se zaliva

možda je trebalo

da uzvratim pogled

da pokažem da mi je stalo

umesto što sam

izašao na terasu

i sklopio kišobran

davno osušen

od poslednje kiše


šta to znači

šta to znači

kada se sjate glasne budale

pa ispredaju hvalospeve

velikoj crkvi svetog srama

jedan drugom se osmehuju

u uzajamnom bezgraničnom

perpetuummobilskom

rukarukumijevskom

mibrinemoosvojimaskom

blatu

šta to znači

kada reči počnu da smetaju

toliko da bi zašio usta

probušio bubne opne

iskopao oči svetle

jer te guši peneća para

nonstoprađajućeg

progresivnorastućeg

stalnobujajućeg

blebetanja

šta to znači

kada se glave zakotrljaju

a tebi srce zaigra

osmeh zadrhti

koža se od sreće naježi

od potmulog huka nepotrebne

jednojajčane

semenazatrte

glavombezobzirne

braće

šta to znači

kada bi pre udisao tamni dim smrti

nego svež lahor zaborava

kada bi radije izbrisao

nego zabeležio tren

kada bi hladnokrvno ubio

opštezbunjujuću

kontradiktornu

dubokolažnu

misao


bacanje para

vožnja automobilom – bacanje para

vožnja vozom

autobusom

metroom

balonom – bacanje para

let avionom – bacanje para

naručivanje hrane iz restorana – bacanje para

kupovina polugotove hrane – bacanje para

kupovina hrane – bacanje para

odlazak u bioskop – bacanje para

odlazak u pozorište – bacanje para

odlazak na koncert – bacanje para

kupovina knjiga – bacanje para

kupovina muzike – bacanje para

kupovina časopisa

novina

zbornika

antologija

fanzina

umetničkih časopisa – bacanje para

kupovina umetničkih dela – bacanje para

kupovina novih kompjutera – bacanje para

kupovina softvera – bacanje para

kupovina mobilnih telefona – bacanje para

kupovina bilo kakvih telefona – bacanje para

kupovina automobila – bacanje para

kupovina novog bicikla – bacanje para

slavljenje rođendana

venčanja

imendana

slava

krštenja

izbornih pobeda – bacanje para

ostavljanje dece u obdaništima – bacanje para

organizovanje sahrane – bacanje para

kupovina zvučnika i pojačala – bacanje para

odlazak na letovanje

zimovanje

ili bilo kakav odmor – bacanje para

slavljenje božića i novih godina – bacanje para

kupovina alkoholnih pića – bacanje para

kupovina sokova – bacanje para

večeravanje u restoranima

ili u kioscima brze hrane

ili u pekarama

ili u picerijama – bacanje para

plaćanje teve pretplate – bacanje para

šmrkanje kokaina – bacanje para

izlasci – bacanje para

iznajmljivanje pedalina

i plaćanje ulaza na javna kupališta

- bacanje para

kupovina nove odeće i obuće – bacanje para

šišanje i brijanje kod brice ili frizera

- bacanje para

kozmetika – bacanje para

kablovska televizija – bacanje para

lizanje sladoleda – bacanje para

putovanja – bacanje para

.

.

.

bacanje para – bacanje para


i šta sad

i šta sad

mleko je prosuto

čvarci pojedeni

baba slepa

a kosilica pokvarena…

hajd’mo čamcem u šumu!

dok ptice laju za biciklistima

dok oblacima plove čokoladne cevi

dok sunce curi niz vodopad

dok mesec oplakuje iskorišten kondom

hajd’mo čamcem u šumu

da se sakrijemo od navale nano pijavica

da pobegnemo od gluve buke

da zakopamo pesmu

pa da izraste grm

dok nam kiša prlja stopala

dok nam jezik bode oči

dok nam lopovi kroje odela

a ćelija otvara vidike

hajd’mo čamcem u šumu

pitam se samo dokle na sever

da veslamo

kako bi stigli do tog juga


potpuno pogrešno

ja sam

čovek

na potpuno pogrešnom mestu

u potpuno pogrešno vreme

zaokupljen potpuno pogrešnim

opsesijama

okružen potpuno pogešnim

signalima

koji stvaraju potpuno pogrešnu sliku

o svemu

što je pogrešno


za

za pijance

za šmrkavce

za bezube

za unezverene

za zgranute

za one koji

grickaju nokte

puše jednu za

drugom

češu se

osvrću

za izgubljene

za blede

za smrdljive

za oznojane

za uplašene

za one koji

razgovaraju

sa sobom

zvižde

pljuju

urlaju

vrište

kidaju

trče goli

onanišu

pišaju

smeju se

za prljave

za napuštene

za napušene

za odbegle

za pse što besno laju

za pse što ujedaju

za ubice

za silovatelje

za pedofile

o da

za pedofile

za naciste

za navijače

za obnevidele

zabludele

za zabludele

za propale

za bolesne

za za zarazne

za lopove

za ludake

pogotovo za

ludake

za kurve

za cigane

za umorne

za sve

za sve

nas

što nas

za-

-obilaze


nokti i brada

ponovo si bančio

kažu mi naglo izrasli

nokti na rukama

i brada na obrazima

nisam odgovaram

jesi jesi

znamo mi

kad god bančiš

mi rastemo brže

dobro rekoh

više posla za

drugaricu grickalicu

i ortaka bricu


kurac

u kurcu mi se skurcalo

od nakurčenog kurca

od kurčevog kurca

u kurcu

kurac kurcu

kurčev kurac

kurac kurcu

kurcu kurac

dokurčili mi kurci

glupi ko kurac

tupi ko kurac

što samo

šilje kurac

kurac kurcu

kurčev kurac

kurac kurcu

kurcu kurac

No comments:

Post a Comment