Thursday

JOVANA DJUROVIC

Zovem se Jovana Đurović. Rođena sam 10.01.1989. godine u Somboru. Završila sam Gimnaziju «Veljko Petrović» Sombor. Od juna ove godine sam apsolvent na katedri za opštu književnost i teoriju književnosti, pri Filološkom fakultetu u Beogradu.

Pišem poeziju dugi niz godine, neke pesme su mi objavljiane po časopisima za kulturu i antologijama, kao što je antologija poezije i proze mladih sa prostora bivše Jugoslavije, Rukopisi 39.

Bavim se muzikom- imam bend (Line Out) sa kojim sam snimila dva albuma i uspešno pravim koncerte i turneje. Dugo godina sam igrala u somborskom pozorištu pri dramskoj sekciji, kao i u pozorištu «Dadov». Godine 2007. sam snimila dokumentarni film produkcijske kuće «Mreža» Mladi u regionu - glas koji niko ne čuje.

U periodu od 2004-2oo6. godine sam bila aktivni član i koordinator NVO “Somborski Omladinski Boom”. Imam iskustva u volontiranju, pohađala sam različite radionice u Srbiji i drugim zemljama, vezane za rad u grupi, demokratiju i toleranciju. Učestvovala sam na raznim umetničkim radionicama i kampovima vezanim za muziku i film.



BARKA


Ejakulacijom drevnih osećanja

Usrećimo mlade cvetove

Ejakulacijom usrećimo cvetove

Drevnih osećanja, bogalje

Nacrtajmo na papirusu

Blagostanja u senci drveta

Od pesničkog zdanja

Nacrtajmo u senci drveta

Blagostanja

Od pesničkog zdanja

Poslednju nam barku

Učinimo prvom na putu

Saznanja pre Onog postanja

Učinimo prvom poslednju

Nam barku.



BITI LEJDI NA JEDAN DAN


Zategnutim listom koračam

u stvarnost

između zidova

besčulnih ušiju

Otvaram usta lagano

Mirišem vinil

Polako

Zaustaviti film!

Zategnutim listom lebdim nad

ruševinom

sopstvenog zdanja

Besplatne karte za obilazak

Uključite foto-aparate

Ovakve se stvari ne

Viđaju često

Zaustaviti film!

Zategnutim listom

gazim

Uglančane poglede

Iz mene za mene

U mene od mene

Gacam

Ubijam

Gnječim

Trljam

Brišem

uzdahe

Novopečene kože

Zaustaviti film!

Zaustaviti film!

Zaustaviti film!

svetlo



RODENOVA POZA (POMIRENJE)


Postoji momenat kad

Zaledi ti se dah:

Vreme istopi pod

Tegom misli, i curi

Curi.

Curi.

Curi.

Umočiš ruku u

Melem od tuđih

Suza i ostaneš

Tako - nepomičan.

U svojoj koži bez

Merne jedinice

Postojanja.

Staviš tačku.

Iza tačke je svet-

Isti kao u svim

Falangama od

Slova, pre rođenja

Mašinerije.

Obuješ zarez

Na levu nogu,

Zaigraš step.

Tesno je.

U ovom prostoru

Zareza nema.

Iza! Tačke je svet.

Stepovanje ostavi

Za neki drugi

Život- život sa

Mernom jedinicom.

Postoji momenat kad

zaledi ti se dah:

Protegneš ruke-

Tesno je.


No comments:

Post a Comment