Thursday

LJUBICA VUKOV-DAVCIK

Ljubica Vukov - Davčik
Subotica




Kirionika


Stanite..
Prekinite tu trku
Za novcem
Za IN
Belim praškom
Čašicom
Osvajanjem
Posedovanjem
Lajanjem...
Prekinite..
Nedoglede
Pogrešne poglede
Na svet
Politiku
Kritiku..
Bacite..
Pogrešne reči
Uverenja
Verovanja
O istini
Koja je svačija
O večnom životu
Stanite
Prekinite
Bacite i
Pogledajte se svi
Zenicama zemlju ozračite
Postojte do večnosti
Opstajte...




Vuk


Na zimu zavetoavana
Suzom otrovana
Vukove u sebi vrele
Vetrovima sam hranila

Snegom im njuške vlažila
Zube ledom oštrila
Urlik im pesmom platila

D prti ne sanja
Trag uzavrele mi krvi
Jer vatru iz kapi
Nahranila sam žedne
Vukove u sebi




Žetva, pola veka ranije ..u sanadu...


U leto po Banatu posle ponoći
Po kući se sve budi
Šarov u dvorišt laje
Konji upregnuti se češu o rudi

Baba Rakila, Smiljom je zvaše
U uzavežljaj stavlja salninu belu
Cipoku i po hleba
So luka i malo šljiva
Po koju jabuku celu

Na brzinu metlom
Očisti od lišća avliju
Dedi usput čaj sipa
Miriše svuda lipa

Mene malu u opakliju umota
Onako krmeljivu i snenu
Flašicu mleka kraj mene stavlja
I po koju pelenu

Šarove kuću čuvaj
Guske pazi ujedaju
Golubovima žita nek zobaju
Kokoške jaja u slalmi ostavljaju

Otvori Slavko kapiju
Mi idemo na njivu
Zora je zovi Rdu komšiju
Kočije nek krenidu

Žito će,p da žanjemo
Vršimo
Pa će da se veselimo
Mlado vino i rakiju
Kad popijemo

Na jesen će i svadbi biti
Mladenaca biće puno
Dece će se puno roditi
Naše selo će se širiti
Večno trajati




Samo idi skloni se
idi bez traga


Umreću za tobom
Sa tobom
Eto samo umem
Tako da volim
Ne da prebolim
Izdržati mogu
Sve oluje
Cunamije sveta
Uroke proklete
I Hodža
Da mi ih skine
Bi odolela
Volela
Bih do kraja
Do zadnjeg izdisaja
Utopiću svoja nadanja
Ne ne gledam
Tuđa vladanja
Svako umije
Reći reč dvije
Sve uvek izađe
Na videlo kasno
Ko čovek ne bude i osta
Neka mu duša prosta
Nek se ne igra sa mnom
Lice svoje osvetleće lažima
Bog kažnjava na kraju
Sve izdajice
Ljubavi prijateljstva
I veze krvi
Budi ti prvi
Izađi iz tmine
Možda u dnu duše
Imaš još neke vrline
Ne neka te ne skrivaju
Tvoj lažni nemir
Treptaj trepavice
Pokriće ti ružne bore
Lošeg čoveka
Sunce te neće zagrejati
Biće ti zima u kostima
Grč će se rasprostreti
Međ prstima


Svakome pre ili kasnije
Stiže sve što je
Za nekoga reko
Džabe ti
Ni đavo više ne bi poreko
Već onako kako je
Ne želim da te kletva stigne
Samo
Skloni se
Idi bez traga u nedovid
Mojih očiju
U nedočujenje
Mojih ušiju
U nedodir
Mojih prstiju
Idi...
Ostavi se svih nas
Srećno ti bilo



No comments:

Post a Comment